Saturday, February 6, 2010

Resepi Bihun Ladna

gambar sekadar hiasan..rupa dier cam nie la..lebih kurang..
\
Malam semalam aku masak bihun ladna..first time..sumbernya aku google la..Aku guna jer bahan yg ada. Yg takder tu aku abaikan. Aku suka bihun goreng but Mr hubby lak tak suka.So dia request aku buat bihun ladna. Sebagai rujukan dilain masa..aku letak la..kt sini..

Bahan-bahannya..

Bawang putih
Halia
Isi ayam, udang, sotong
Sos tiram
Stok ayam
Carrot, kubis, apa2 sayur la yg dirasakan sesuai
Tepung jagung
Garam

Cara-caranya..
Panaskan minyak, tumis bawang putih n halia, pastu masukkan isi ayam.kacau n masukkan udang dan sotong..kacaula sesuka hati n then masukkan sos tiram n stok ayam. Selepas itu masukkan tepung jagung(yg telah dibancuh dgn air). Kacau hingga pekat..Tambahkan sayur yg telah dipotong, cili utk pedas.Jgn lupa tambah garam tp jgn banyak sbb sos tiram n stok ayam dah ada garamnya sendiri...Pastu tambahkan bihun..so aft that, leh la makan..


No comments:

Post a Comment