Friday, July 8, 2011

Petua untuk banyakkan susu ibu.

Post nie untuk ingatan diri ku sendiri jugak..ni aku search and jumpa blog nie.. http://amirulhakim.blogspot.com , terima kasih ya tuan punya blog..
Hana baru 2 bulan, tapi semenjak dua menjak ni aku rasa susuku makin krg, adakah kerana aku berpuasa ataupun kerana aku stress..

so, makanan2 yg boleh menambahkan susu anda:-

  1. lobak putih
  2. ikan semua jenis ikan ikan yu (tak penah mkn lg) ikan sardine, tuna, salmon
  3. kurma
  4. jantung pisang
  5. kucai +tauhu+tougeh
  6. petola
  7. kentang rebus
  8. longan kering (air mata kucing)
  9. roti
  10. biskut marrie
  11. daun turi
  12. susu/ soya
  13. halba (msk dlm nasi & air rebusannya minum)
  14. pengaga
  15. kacang buncis
  16. sayur sawi
  17. cheese
  18. planta
**biskut marie pun ada tersenarai.

serta minuman:-

  1. air masak
  2. susu
  3. soya
  4. nestum
  5. oat
  6. horlick
  7. milo
  8. jus buahan
  9. buahan betik/honeydwe
  10. rebusan buah pala
  11. spirulina
  12. air kelapa
  13. rebusan air halba
And then jgn stress2, lepas tu banyakkan berselawat ketika kita pam ataupun menyusukan anak..Aku benar2 berharap aku dpt bf sepenuhnya utk anakku yg ketiga ni. Amin.

No comments:

Post a Comment